Regulamin
Celem umożliwienia korzystania i dokonywania Zamówień na platformie do składania zamówień online, prowadzonej pod nazwą strony internetowej : www.alkoexpress.pl ustala się następującą treść Regulaminu:
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Właścicielem platformy do składania Zamówień online, prowadzonej pod nazwą strony internetowej : www.alkoexpress.pl jest Esencja Wina i Alkohole JD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Nowym Tomyślu, przy ul. 3 Stycznia 13/2, 64 – 300 Nowy Tomyśl, REGON 302833781, NIP 7881997183, KRS 0001108605.
Esencja Wina i Alkohole JD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, posiada ważne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży:
a) zawierających do 4,5% alkoholu oraz na piwo: ZEZWOLENIE NR: I/10/A/4/2018 z dnia 22 marca 2018r., wydane przez Burmistrz Nowego Tomyśla
b) zawierających pow. 4,5% do 18% alkoholu: ZEZWOLENIE NR I/11/B/5/2018 z dnia 22 marca 2018r., wydane przez Burmistrz Nowego Tomyśla
c) zawierających pow. 18% alkoholu: ZEZWOLENIE NR I/12/C/3/2019 z dnia 22 marca 2018r., wydane przez Burmistrz Nowego Tomyśla
Regulamin stanowi dokument, o którym mowa w przepisie art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
Sprzedawca – Esencja Wina i Alkohole JD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Nowym Tomyślu, przy ul. 3 Stycznia 13/2, 64 – 300 Nowy Tomyśl, REGON 302833781, NIP 7881997183, KRS 0001108605;
2) Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18. rok życia, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, który za pośrednictwem platformy do składania zamówień online, prowadzonej pod nazwą strony internetowej www.alkoexpress.pl . Osoba fizyczna składająca zamówienie, a także osoba fizyczna reprezentująca przy składaniu zamówienia osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz nie może być nietrzeźwa;
3) Potencjalny Klient – osoba pełnoletnia przeglądająca Produkty na platformie do składania zamówień online, która nie podjęła jeszcze decyzji o złożeniu Zamówienia lub osoba pełnoletnia, która zarejestrowała konto na platformie do składania zamówień online i nie podjęła decyzji o złożeniu zamówienia;
4) Konsument – Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej ze Sprzedawcą, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w szczególności która składa Zamówienie na platformie do składania zamówień online za pośrednictwem strony internetowej alkoexpress.pl;
5) Produkt – produkt prezentowany na platformie do składania zamówień online za pośrednictwem strony internetowej alkoexpress.pl;
6) Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta pomiędzy Klientem i Sprzedawcą, na podstawie zamówienia złożonego przez Klienta – za pośrednictwem platformy do składania zamówień online za pośrednictwem strony internetowej alkoexpress.pl, które to zamówienie zostało potwierdzone przez Sprzedawcę;
8) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone Sprzedawcy za pośrednictwem platformy do składania zamówień online, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, określające istotne postanowienia tej umowy, w szczególności rodzaj i liczbę Produktu, jego cenę, miejsce wydania, czas realizacji;
9) Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny na platformie do składania zamówień online, umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia za pośrednictwem strony internetowej alkoexpress.pl;
10) Formularz Rejestracji – formularz dostępny na platformie do składania zamówień online, umożliwiający Klientowi utworzenie Konta za pośrednictwem strony internetowej alkoexpress.pl;
11) Konto – bezpłatna usługa elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, stanowiąca zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane dobrowolnie przez Klienta oraz informacje o Zamówieniach złożonych przez Klienta na platformy do składania zamówień online za pośrednictwem strony internetowej alkoexpress.pl;
12) Sklep Stacjonarny – Sklep stacjonarny pod nazwą Esencja Wina i Alkohole JD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, prowadzony przez sprzedawcę pod miejscem prowadzenia działalności: 64-300 Nowy Tomyśl, ul. Kolejowa 27;
13) Pełnomocnik – osoba, której Klient udzielił pełnomocnictwa do odbioru Produktu w jego imieniu ze Sklepu internetowego lub także zapłaty za zamówiony Produkt; w tym osoba reprezentująca firmę kurierską współpracująca ze Sprzedawcą lub Sprzedawca Sklepu, którym Klient udzielił takiego pełnomocnictwa;
14) platforma do składania zamówień online – system teleinformatyczny Sprzedawcy, umożliwiający Klientowi założenie Konta i/lub składanie zamówień online za pośrednictwem strony internetowej alkoexpress.pl;
15) Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy do składania zamówień online za pośrednictwem strony internetowej alkoexpress.pl;
16) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
17) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 14 poz. 1204 ze zm.);
Przed rozpoczęciem korzystania z platformy do składania zamówień online za pośrednictwem strony internetowej alkoexpress.pl, Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu. Dokonując zamówienia Produktu, tym samym Klient potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem, akceptując jego treść. Klient, który nie akceptuje treści Regulaminu, powinien niezwłocznie opuścić platformę do składania zamówień online, w tym nie składać za jej pośrednictwem Zamówienia.
Wszystkie Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu są oryginalnie zapakowane, opatrzone nienaruszonymi znakami banderoli i nie noszą znamion użytkowania.
Opisy Produktów oferowanych w Sklepie Stacjonarnym, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu przepisu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 2024.1061 z dnia 17.07.2024 r.).
Ceny Produktów oferowanych w Sklepie Stacjonarnym, wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto.
Ceny Produktów oferowanych w Sklepie online nie zawierają kosztów dostarczenia Produktu. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę Produktu oraz koszty jego dostarczenia poprzez Pełnomocnika, będącego firmą kurierską, która współpracuje ze Sprzedawcą.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen Produktów oferowanych w Sklepie oraz kosztów dostarczenia Produktu, przy czym zmiana ceny Produktu lub kosztów jego dostarczenia – nie ma wpływu na Zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji, przed wprowadzeniem zmiany ceny lub kosztów dostarczenia.
Firma kurierską, która współpracuje ze Sprzedawcą, dostarcza Produkty na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, na zasadach obowiązujących w jej regulaminie.
Do prawidłowego korzystania z platformy do składania zamówień online za pośrednictwem strony internetowej alkoexpress.pl, w tym do przeglądania asortymentu dostępnego w Sklepie oraz składania Zamówień, niezbędne jest spełnienie przez Potencjalnego Klienta i/lub Klienta – następujących, minimalnych wymagań technicznych:
a) posiadanie komputera, laptopa lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do Internetu;
b) dostęp do poczty elektronicznej;
c) korzystanie z przeglądarki internetowej: Mozilla Firefox, Edge, Opera, Google Chrome;
d) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
Klient obowiązany jest do korzystania z platformy składania zamówień online za pośrednictwem strony internetowej alkoexpress.pl, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami oraz postanowieniami Regulaminu.
II. REJESTRACJA I WARUNKI DOKONYWANIA ZAMÓWIEŃ.
Osobami uprawnionymi do składania Zamówień na Produkty są Klienci:
a) posiadający zarejestrowane Konto na platformie składania zamówień online
b) nieposiadający zarejestrowanego Konta na platformie składania zamówień online, tj. dokonujący Zamówienia z pominięciem procedury rejestracji i logowania.
Klient dokonuje rejestracji Konta na platformie składania zamówień online, po wykonaniu następujących czynności:
a) prawidłowym wypełnieniu Formularza Rejestracji, dostępnego na stronie internetowej: www.alkoexpress.pl;
b) kliknięciu w pole „Załóż konto”;
c) dokonaniu aktywacji konta, poprzez wejście na link wysłany na adres mailowy Klienta.
Rejestracja Konta przez Klienta na platformie składania zamówień online – jest dobrowolna i nieodpłatna.
Rejestracja Konta ma charakter jednorazowy. Dokonując kolejnych Zamówień Klient używa ustalonego wcześniej loginu i hasła. Klient ma możliwość późniejszej aktualizacji danych podanych przy rejestracji Konta. Login i hasło mają charakter poufny i nie powinny być przekazywane przez Klienta osobom trzecim.
Klient posiadający Konto składa Zamówienie, po zalogowaniu się na platformie do składania zamówień online za pośrednictwem strony internetowej www.alkoexpress.pl, poprzez dodanie Produktu do „koszyka”, a następnie potwierdzenie złożenia Zamówienia, przez wybór przycisku – „Składam zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
Klient nieposiadający Konta składa zamówienie poprzez dodanie Produktu do „koszyka”, podanie danych wymaganych w Formularzu Zamówienia, a następnie potwierdzenie złożenia Zamówienia, przez wybór przycisku – „Składam zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
W Zamówieniu Klient może wskazać dodatkowo dane wymagane do wystawienia faktury, jeżeli żąda wystawienia faktury.
Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie głównej Witryny, adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „Zapisz się”. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwilą utworzenia Konta Użytkownik zostaje zapisany na Newsletter.
Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, zrezygnować z subskrypcji Newslettera poprzez wybór linku znajdującego w treści Newslettera pt. „Rezygnuję z subskrypcji” lub poprzez wysłanie stosownego żądania na adres e-mailowy Sprzedawcy biuro@alkoexpress.pl.
Klient może przeglądać na platformie do składania zamówień online za pośrednictwem strony internetowej www.alkoexpress.pl produkty oferowane w miejscu prowadzenia działalności: 64-300 Nowy Tomyśl, ul. Kolejowa 27, a także składać Zamówienia – bez konieczności rejestrowania Konta.
Sprzedawca może zablokować Klientowi Konto oraz zablokować mu możliwość złożenia Zamówienia, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu.
III. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY.
Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje z chwilą złożenia Zamówienia, przez które rozumie się złożenie przez Klienta oświadczenia woli za pośrednictwem dostępnego na stronie internetowej www.alkoexpress.pl Formularza Zamówienia, polegającego na wypełnieniu aktywnych pól (checkboxów) wraz z wyborem przycisku – „Składam zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Sprzedawca po otrzymaniu informacji o złożeniu przez Klienta zamówienia przesyła na podany przez niego adres e-mail informację o zarejestrowaniu i przyjęciu zamówienia do realizacji.
Miejscem zawarcia Umowy jest adres siedziby Sprzedawcy: Esencja Wina i Alkohole JD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Nowym Tomyślu, przy ul. 3 Stycznia 13/2, 64 – 300 Nowy Tomyśl.
Warunki Umowy Sprzedaży określa niniejszy Regulamin oraz obowiązujące przepisy prawa.
Przed złożeniem Zamówienia Klient zobowiązany jest zapoznać się z postanowieniami Regulaminu.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo:
1) do dodatkowej weryfikacji danych Klienta, np. w drodze kontaktu telefonicznego
i/lub e-mail;
2) do odmowy realizacji Zamówienia, które zostało złożone:
a) na nieprawidłowo wypełnionym Formularzu Zamówienia
b) przez Klienta, którego dane nie przeszły prawidłowej weryfikacji – w trybie wskazanym w pkt 1;
c) przez Klienta, co do którego Sprzedawca podejrzewa, że jest niepełnoletni i/lub złożył je będąc w stanie nietrzeźwości;
d) z naruszeniem niniejszego Regulaminu.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nie realizowania zamówień z nieprawidłowymi lub niekompletnymi danymi adresowymi oraz weryfikacji podanych przez Kupującego danych na własny koszt przed realizacją zmówienia telefonicznie bądź mailowo.
Dokonywanie Zamówień w Sklepie jest możliwe przez 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku, z tym że Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania krótkich przerw serwisowych, w trakcie których nie będzie możliwe składanie Zamówień.
W przypadku niemożności realizacji złożonego zamówienia, Sprzedający zastrzega sobie prawo do wstrzymania jego realizacji. Sprzedający zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Kupującego, podając przyczynę wstrzymania realizacji zamówienia.
W przypadku dokonania odbioru Produktu przez Pełnomocnika, będącego firma kurierską współpracującą ze Sprzedawcą, przed dokonaniem przez Sprzedawcę wysyłki zakupionego Produktu, Klient będący Konsumentem ma prawo do rezygnacji z dokonanego zakupu. W celu złożenia oświadczenia o rezygnacji, Klient powinien się skontaktować ze Sprzedawcą – za pośrednictwem poczty elektronicznej. Oświadczenie o rezygnacji zostanie skutecznie złożone, tylko jeżeli dotrze do Sprzedawcy przed wydaniem Produktu Pełnomocnikowi. Prawo do rezygnacji nie wyłącza prawa Klienta do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, o którym mowa w ustępie VI Regulaminu.
IV. TERMINY I SPOSOBY PŁATNOŚCI ZA ZAMÓWIONY PRODUKT.
Klient ma możliwość wyboru następujących form płatności za zamawiany Produkt:
a) płatność przelewem elektronicznym – wg formularza płatności
b) płatność za pomocą karty płatniczej przez aplikację – wg formularza płatności
c) płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy – wg formularza płatności
d) płatność BLIK- wg formularza płatności
e) płatność przy odbiorze w sklepie stacjonarnym.
Płatności przelewem tradycyjnym Klient dokonuje na rachunek bankowy Sprzedawcy
o numerze: 34 1240 6553 1111 0010 6004 6074.
Płatności przelewem elektronicznym oraz za pomocą karty płatniczej Klient dokonuje za pośrednictwem serwisu PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186,
Termin płatności:
a) w przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem tradycyjnym, płatności elektronicznych, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do udostępnienia innych form płatności na podstawie indywidualnych ustaleń z Klientem.
V. ODBIÓR PRODUKTU, KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY.
Sprzedawca wydaje Produkt Pełnomocnikowi, będącemu firmą kurierską, która współpracuje ze Sprzedawcą.
Wskazując w Formularzu Zamówienia firmę kurierską, która współpracuje ze Sprzedawcą, Klient ustanawia Pełnomocnika i upoważnia go do odebrania Produktu od Sprzedawcy, a w przypadku wybrania formy płatności „za pobraniem” przekazania Sprzedawcy środków pieniężnych tytułem zapłaty ceny za zamówiony Produkt. Dokonując tego wyboru, Klient potwierdza, że zapoznał się z regulaminem świadczenia usługi dostawy, obowiązującym w firmie kurierskiej.
Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu Pełnomocnikowi przechodzi na Klienta niebędącego Konsumentem niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
Pracownik firmy kurierskiej upoważniony jest do sprawdzenia tożsamości oraz wieku Klienta. Produkt nie zostanie wydany Klientowi, który po okazaniu dowodu tożsamości okaże się osobą niepełnoletnią lub osobą w stanie nietrzeźwości.
Firma kurierską, która współpracuje ze Sprzedawcą, realizuje dostawy Produktu
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
Koszty dostarczenia Produktu podano na stronie www.alkoexpress.pl , w zakładce „metody dostawy” dostępnej w karcie produktu.
O ile nie uzgodniono inaczej koszt dostawy Produktu ponosi Klient.
Produkt objęty Zamówieniem jest wydawany przez Sprzedawcę wraz z dokumentem potwierdzającym zawarcie Umowy Sprzedaży, to jest paragonem fiskalnym lub fakturą – jeżeli Klient zażądał jej wystawienia przy dokonywaniu Zamówienia i podał niezbędne dane do jej wystawienia.
Kupujący przed odebraniem od Pełnomocnika zamówionego produktu powinien sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania Kupujący powinien odmówić przyjęcia przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się ze Sprzedającym.
Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienia w realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych, na które nie ma wpływu, bądź wynikających z winy firmy kurierskiej.
Termin realizacji Zamówienia wynosi 1 dzień roboczy, liczony:
od dnia zaksięgowania środków pieniężnych na koncie Sprzedawcy – w przypadku wyboru sposobu płatności produktu przez Kupującego w sposób wskazany w punkcie 1) a,b,d,e ;
W przypadku Zamówienia przez Klienta z asortymentu Sprzedawcy kilku produktów, z których każdy posiada inny termin realizacji Zamówienia, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru najdłuższego terminu realizacji Zamówienia.
Sprzedawca zastrzega sobie inny termin realizacji Zamówienia w przypadku niedostępności produktu w magazynie lub umieszczonej przy danym Produkcie wprost informacji, że termin realizacji Zamówienia wynosi więcej niż 1 dzień.
VI. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY.
Klient będący Konsumentem ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży, bez konieczności podawania jakiejkolwiek przyczyny.
Bieg 14-dniowego terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, rozpoczyna się
od dnia następnego po dniu odebrania kupionego Produktu. Aby zachować termin
do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, wystarczy, że Klient będący Konsumentem wyśle Sprzedawcy – przed upływem terminu do odstąpienia – jednoznaczną informację, dotyczącą wykonania prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy Sprzedaży, poprzez złożenie Sprzedawcy pisemnego oświadczenia o odstąpieniu na adres miejsca prowadzenia działalności: 64-300 Nowy Tomyśl ul.Kolejowa 27 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@alkoexpress.pl . W oświadczeniu o odstąpieniu Klient będący Konsumentem powinien podać numer zamówienia, nr rachunku bankowego do zwrotu oraz skan dowodu zakupu (paragon, fakturę).
Do złożenia oświadczenia o odstąpieniu, Klient może wykorzystać wzór formularza zwrotu dostępny na stronie www.alkoexpress.pl
W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@alkoexpress.pl, Sprzedawca potwierdzi Klientowi będącemu Konsumentem, otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu.
Produkt może być zwrócony wyłącznie w stanie nienaruszonym (w oryginalnym opakowaniu, wolny od wad mechanicznych spowodowanych przez Klienta).
W przypadku odstąpienia od umowy, Klient będący Konsumentem ma obowiązek niezwłocznie zwrócić Produkt Sprzedawcy, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient będący Konsumentem poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
Produkt należy odesłać lub osobiście zwrócić na adres miejsca prowadzenia działalności: 64-300 Nowy Tomyśl ul. Kolejowa 27.
Sprzedawca nie przyjmuje zwrotu Produktu za pobraniem.
Klient będący Konsumentem ponosi koszty zwrotu towaru Sprzedawcy.
Zwracany Produkt powinien zostać zabezpieczony w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w trakcie transportu przesyłki.
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do następujących Produktów:
a)dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach, które po otwarciu opakowania nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia, lub ze względów higienicznych;
b)w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy na podstawie przepisów Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. 2024.1061 z dnia 17.07.2024 r.) w ciągu 7 dni od daty złożenia Zamówienia przez Zamawiającego.
Sprzedawca ma prawo do odstąpienia umowy sprzedaży w sytuacji, gdy jednocześnie dany produkt wyprzeda się na sklepie stacjonarnym. Platforma internetowa alkoexspress.pl jest pośrednikiem między sklepem stacjonarnym, a klientem. W sytuacji, gdy w tym samym czasie produkt zostanie sprzedany na sklepie stacjonarnym oraz na platformie internetowej pierwszeństwo kupna posiada klient sklepu stacjonarnego. W takiej sytuacji Sprzedawca zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu środków Klientowi.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca zwróci Klientowi będącemu Konsumentem – wszystkie otrzymane od Klienta płatności za zwracany Produkt, w tym koszty dostarczenia Produktu Klientowi będącemu Konsumentem, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia, innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu przez Klienta będącego Konsumentem od Umowy Sprzedaży. Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta będącego Konsumentem, do chwili otrzymania od Klienta Produktu objętego Umową Sprzedaży, od której Klient będący Konsumentem odstąpił lub dostarczenia przez Klienta będącego Konsumentem dowodu odesłania Produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta będącego Konsumentem użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient będący Konsumentem zgodzi się na inną formę zwrotu płatności. Jeżeli w ramach pierwotnej transakcji Produkt został wysłany Klientowi będącemu Konsumentem
za pobraniem, zwrot płatności nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez Klienta będącego Konsumentem.
Klient będący Konsumentem nie ponosi kosztów zwrotu przez Sprzedawcę płatności za Produkt.
Klient ma prawo odstąpić od odbioru Towaru przez Pełnomocnika do czasu wysłania do niego Towaru.
W przypadku odstąpienia do czasu wysłania Towaru do Klienta, Klientowi zostanie zwrócone pobrane wynagrodzenie Pełnomocnika. Zwrot nastąpi w ten sam sposób, w jaki nastąpiła zapłata.
VII. RĘKOJMIA ZA WADY PRODUKTU.
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta będącego Konsumentem, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), na zasadach określonych
w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. 2024.1061 z dnia 17.07.2024 r.) . Sprzedawca nie udziela dodatkowo gwarancji na sprzedawany Produkt.
Zawiadomienie o wadzie (reklamacja) powinno zawierać w szczególności: imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, jeśli Klient będący Konsumentem życzy sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, datę nabycia Produktu, numer zamówienia, rodzaj reklamowanego Produktu, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie reklamacyjne, a także preferowany przez Klienta będącego Konsumentem – sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Sprzedawcy dowód zakupu towaru (kopia paragonu lub kopia faktury albo inny dokument potwierdzający zawarcie Umowy Sprzedaży).
Zawiadomienie o wadzie (reklamacja) Klient będący Konsumentem powinien przesłać
w formie pisemnej na adres miejsca prowadzenia działalności: 64-300 Nowy Tomyśl, ul. Kolejowa 27.
Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji, tj. od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zawiadomienia o wadzie wraz z wadliwym towarem. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient będący Konsumentem zostanie poinformowany przez Sprzedawcę, zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagać będą uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do Klienta będącego Konsumentem,
o uzupełnienie reklamacji we wskazanym zakresie.
Sprzedawca rozpatruje reklamacje zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
W przypadku reklamacji dotyczącej uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu, Klient będący Konsumentem zobowiązany jest spisać w obecności kuriera stosowny protokół szkody, a następnie przesłać uszkodzony towar wraz z protokołem szkody, na adres wskazany w pkt. 3.
Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur, dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
VIII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI.
Klientowi niebędącemu Konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, o którym mowa w ustępie VI Regulaminu oraz rezygnacji, o której mowa w ustępie III pkt 8 Regulaminu.
Na podstawie przepisu art. 558 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. 2024.1061 z dnia 17.07.2024 r.) zostaje wyłączona odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt, wobec Klienta niebędącego Konsumentem.
W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności.
Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę, może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem – żadnych roszczeń w stosunku
do Sprzedawcy.
Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. W konsekwencji Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu, powstałe od przyjęcia go do przewozu, aż do wydania go Klientowi niebędącemu Konsumentem oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
W razie przesłania Produktu do Klienta niebędącego Konsumentem – za pośrednictwem przewoźnika – Klient niebędący Konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
IX. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH KLIENTÓW.
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku ze złożeniem i realizacją Zamówienia za pośrednictwem platformy do składania zamówień online na stronie internetowej alkoexpress.pl jest Sprzedawca.
Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane
w Regulaminie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne.
Dane osobowe gromadzone podczas procesu rejestracji Konta są wykorzystywane przez Sprzedawcę, do umożliwienia Potencjalnemu Klientowi zalogowania się, w celu skorzystania z funkcjonalności platformy składania zamówień online, w tym złożenia Zamówienia oraz jego realizacji przez Sprzedawcę – zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie.
Dane osobowe zamieszczone przez Potencjalnego Klienta w formularzu kontaktowym są wykorzystywane przez Sprzedawcę w celu udzielenia odpowiedzi, na pytania przedstawione w tym formularzu.
Sprzedawca przetwarza dane osobowe na podstawie zgody wyrażonej przez Klienta, którego dotyczą dane osobowe oraz w przypadkach określonych w obowiązujących przepisach prawa o ochronie danych osobowych, w tym na podstawie RODO.
Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych, następuje poprzez zaznaczenie wskazanego pola, w trakcie procesu rejestracji Konta oraz składania Zamówienia.
Dane osobowe Klientów lub Potencjalnych Klientów będą przetwarzane w celu wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, na zasadach określonych w Regulaminie, w szczególności w celu rejestracji Konta na platformie do składania zamówień online, składania Zamówień i realizacji Zamówienia złożonego za jej pośrednictwem oraz prowadzenia Newslettera;
Dane osobowe Klienta nie będą wykorzystywane, do podejmowania zautomatyzowanych decyzji, w tym do profilowania.
Dane osobowe Klienta nie będą przekazywane do Państw Trzecich lub do organizacji międzynarodowej w rozumieniu art. 4 pkt 26 RODO.
Dane osobowe Klienta mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców. Odbiorcami danych mogą być:
a) podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych Klienta, na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
b) podmioty, które przetwarzają dane osobowe Klienta, w imieniu Administratora,
na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Przeglądanie Produktów prezentowanych na platformie składania zamówień online,
nie wymaga podawania przez Potencjalnego Klienta jego danych osobowych.
Klientowi przysługuje prawo żądania dostępu do jego danych osobowych,
ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
Jeżeli Klient uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych, narusza przepisy aktualnie obowiązujących aktów prawnych z zakresu ochrony danych osobowych, to Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi, do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych, na adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
X. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Niniejszym regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną na platformie do składania zamówień online za pośrednictwem strony internetowej alkoexpress.pl, na co Klient i Potencjalny Klient wyraża zgodę.
Niniejszemu Regulaminowi podlegają wszystkie Usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w platformie do składania zamówień online.
Klient i Potencjalny klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu od chwili rozpoczęcia korzystania z Usług w platformie do składania zamówień online.
Za pośrednictwem platformy do składania zamówień online, w tym przy wykorzystaniu znajdujących się na nim zasobów, Sprzedawca może świadczyć na rzecz Klientów i Potencjalnych
Warunki techniczne niezbędne do skorzystania z usługi zostały opisane w punkcie I.
Sprzedawca zakazuje dostarczania przez Klientów i Potencjalnych Klientów za pośrednictwem platformy do składania zamówień online następujących treści:
a) o charakterze bezprawnym, w tym naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne, dobre obyczaje lub niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, np.: wypowiedzi i opinii obraźliwych dla innych osób, wulgaryzmów (również wykropkowanych), wypowiedzi rasistowskich, poniżających, ośmieszających itp.
b) powodujących zaburzenia w pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych platformy do składania zamówień online lub innych podmiotów biorących udział w świadczeniu Usług drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy do składania zamówień online, w tym powodujących obchodzenie zabezpieczeń lub zamieszczanie treści w miejscach do tego nieprzeznaczonych, korzystanie lub instalowanie złośliwego oprogramowania, w tym niedozwolone jest korzystanie z automatycznych urządzeń, programów, algorytmów bądź metodologii (np. „page-scrape”) w celu uzyskiwania dostępu do jakichkolwiek fragmentów platformy do składania zamówień online, pozyskiwania, kopiowania bądź monitorowania treści zawartych w platformy do składania zamówień online, odtwarzanie lub obchodzenie struktury nawigacji lub sposobu prezentacji platformy do składania zamówień online.
Niezależnie od powyższych postanowień, niedozwolone jest uzyskiwanie nieautoryzowanego dostępu do jakichkolwiek części platformy do składania zamówień online, ani innych systemów bądź sieci podłączonych do platformy do składania zamówień online. Niedozwolone jest też naruszanie zabezpieczeń bądź mechanizmów uwierzytelniania w platformy do składania zamówień online. Niedozwolone jest śledzenie lub podejmowanie prób śledzenia informacji o innych Klientach.
Klient zgadza się nie używać jakichkolwiek urządzeń, oprogramowania ani procedur do zakłócania lub podejmowania prób zakłócenia prawidłowego działania platformy do składania zamówień online bądź zakłócania lub podejmowania prób zakłócenia korzystania z platformy do składania zamówień online przez innych Klientów.
Niedozwolone jest podszywanie się pod inne osoby lub pod przedstawicieli innych osób fizycznych lub prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej.
Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy do składania zamówień online zostaje zawarta na czas nieokreślony z chwilą rozpoczęcia korzystania z danej Usługi przez Klienta i Potencjalnego Klienta, w tym umowa o świadczenie Usług informacyjnych zostaje zawarta z chwilą wybrania przez Klienta i Potencjalnego Klienta odpowiedniego adresu URL pośrednictwem platformy do składania zamówień online (lub skorzystania z przekierowania z innych stron internetowych) i ustaje w momencie wyjścia z danej strony internetowej platformy do składania zamówień online. W przypadku innych Usług umowa może przestać obowiązywać w momencie zaprzestania korzystania z danej Usługi przez Klienta i Potencjalnego Klienta, np.:
a) w przypadku usługi Formularza zamówienia – z chwilą wypełnienia i wysłania lub z chwilą wcześniejszego przerwania wypełniania Formularza;
b) w przypadku usługi kontaktu – w momencie otrzymania odpowiedzi na zapytanie;
c) w przypadku usługi Newslettera – z chwilą wycofania przez Klienta zgody na komunikację mailową lub usunięcia adresu z listy/list mailingowych Sprzedawcy lub żądania przez Klienta usunięcia danych osobowych.
Korzystanie z usług elektronicznych w pośrednictwem platformy do składania zamówień online może wiązać się z zagrożeniem po stronie Klienta lub Potencjalnego Klienta jako użytkownika Internetu. Ryzyko związane z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną polega w szczególności na zagrożeniu zainfekowania systemu teleinformatycznego Klienta lub Potencjalnego Klienta oprogramowaniem mającym na celu np. szpiegowanie użytkowania, kradzież ważnych danych, spowodowanie braku możliwości uruchomienia systemu, spam, usuwanie danych itp. By uniknąć zagrożeń, o których mowa w pkt 1. powyżej, Klient lub Potencjalny Klient powinien zaopatrzyć sprzęt, który wykorzystuje przy podłączaniu się do Internetu, w program antywirusowy i dokonywać systematycznych aktualizacji tego programu.
Sprzedawca informuje, że informacja dotycząca plików Cookies zawarta jest w Polityce Prywatności.
Wszelkie reklamacje dotyczące Usług, o których mowa w niniejszym Regulaminie, Klienci i Potencjalni Klienci winni zgłaszać na piśmie na adres mailowy lub pocztowy Sprzedawcy.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
Wygląd przedstawianych Produktów, może różnić się od Produktów przedstawianych na zdjęciach, wskutek zmian wyglądu butelek i/lub etykiet, wprowadzanych przez producentów Produktów (możliwa nieaktualność zdjęć) .
Jeżeli w chwili złożenia Zamówienia nie jest dostępny żaden egzemplarz wybranego Produktu, Sprzedawca poinformuje o tym Klienta drogą mailową. Jeżeli Produkt nie będzie już dostępny, Sprzedawca nie potwierdzi przyjęcia Zamówienia. W takim przypadku nie dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie.
Dostępność Towarów na stronie www.alkoexpress.pl w danym momencie nie wskazuje ani nie jest gwarancją, że te Towary będą dostępne zawsze. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wycofania ze sprzedaży dowolnego Towaru w każdym momencie.
Aktualna wersja regulaminu jest dostępna dla Kupującego w zakładce regulamin Sklepu Internetowego. W trakcie realizacji zamówienia oraz całym okresie opieki posprzedażowej klienta obowiązuje regulamin zaakceptowany przy składaniu zamówienia, chyba że jego postanowienia byłyby dla Kupującego mniej korzystne niż aktualnego.
Kontakt telefoniczny (pod numerem +48 662663299) oraz kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej (biuro@alkoexpress.pl ), jest możliwy ze Sprzedawcą – od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9:00 do 16:00.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
Zmieniony Regulamin będzie miał zastosowanie do Umów Sprzedaży, zawartych po opublikowaniu zmian w Regulaminie.
